Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner

1991 CRX Si K24A Swap Voltooid, stel me vragen als je die hebt.

7.6K views 8 replies 6 participants last post by  HumbleCRX  
#1 ·
De auto loopt en rijdt, de bedrading binnenin ziet er nog steeds slecht uit. Toen ik met deze build begon, wist ik niet waar ik moest beginnen en het EF/CRX-chassis heeft een aantal specifieke dingen nodig die andere chassis's niet nodig hebben, dus als je een vergelijkbare swap doet en specifieke vragen hebt, laat het me dan weten. Ik help graag iemand anders.

Al het werk heb ik zelf gedaan, behalve wat afstelhulp van een lokale Honda-tuner in SoCal.
Setup:
1991 Honda CRX Si Chassis
Hasport K-Swap motorsteunen
JDM K24A van elke jdm importeur
Een K20 oliepomp geĂŻnstalleerd
Origineel RBB inlaatspruitstuk
02-07 Accord gasklep
Een koude luchtinlaat gemaakt met een Blox luchtfilter
EP3/RSX Base 5-versnellingsbak van een Honda sloopbedrijf
Een LSD in de transmissie geĂŻnstalleerd
Honda Element ECU met Hondata KProv4 erop geĂŻnstalleerd
K tuned conversie harnas voor CRX
K tuned draadboom
Hush performance kabel naar hydro conversie kit
Hush performance radiatorsteunbeugel met Volkswagen rabbit radiator (Best wel een waardeloze kit tbh)

Ik vergeet waarschijnlijk veel dingen, maar je kunt alles op de foto's zien.

Attachments

#3 ·
Ik weet niet zeker wat mijn bodemvrijheid is, maar hij is vrij laag. Ik heb een K20-carterpan gebruikt en die is iets kleiner dan de K24-carterpan om te helpen met de bodemvrijheid. Ook past de K24A niet onder de motorkap, iemand maakt een motorkap die wel voldoende ruimte heeft, maar ik heb hem nog niet gekocht.
Ik heb K-Tuned PS/AC delete gebruikt en het verplaatst ook de dynamo lager op de motor. Ik moest een tractiestang gebruiken omdat het originele voorste kruisframe te groot is. Ik denk niet dat de dynamo op zijn normale plek past, ik denk dat hij verplaatst moet worden.
Ik ben geĂŻnteresseerd in wat voor bodemvrijheid je hebt bereikt en of het je gelukt is om de k24a onder de originele motorkap te houden.

Ook hoe heb je je dynamo gemonteerd en wat voor ruimte heb je van het voorste kruisframe? Of heb je een tractiestangvervanging om voldoende dynamo-vrijheid te krijgen?

#6 ·
Hoi! Ik begin met een CRX K-swap, het is een complete shell. Geen interieur, niets, en ik heb GEEN idee waar ik moet beginnen lol! Ik vroeg me af of ik de dashboardkabelboom en de hoofdkabelboom van de cabine nodig heb en dan alleen de KTuned adapterkabelboom voor de ecu en dan de voor de hand liggende motorkabelboom? Ook voor mijn firewall heb ik alleen een remverdeelklep en rembekrachtiger, ik ben niet van plan om airco/stuurbekrachtiging of verwarming te gebruiken omdat het een zomerauto wordt en de kachelradiator en alles daarvoor weg is.

#9 ·
Hallo! Ik begin met een CRX K-swap, het is een complete shell. Geen interieur, niets, en ik heb GEEN idee waar ik moet beginnen lol! Ik vroeg me af of ik de dashboardkabelboom en de hoofdkabelboom van de cabine nodig heb en dan alleen de KTuned adapterkabelboom voor de ecu en dan de voor de hand liggende motorkabelboom? Ook voor mijn firewall heb ik alleen een remverdeelklep en rembekrachtiger, ik ben niet van plan om airco/stuurbekrachtiging of verwarming te gebruiken omdat het alleen een zomerauto wordt en de kachelradiator en alles daarvoor weg is.
K20 of k24? Maar 02-04 RSX type-s motorkabelboom, crx cabinekabelboom en de conversie is wat je nodig hebt

#7 ·
Al het werk heb ik zelf gedaan, behalve wat afstemhulp van een lokale Honda-tuner in SoCal.
Gefeliciteerd met je motor-chassis-huwelijk. Geen gemakkelijke, zelfs niet als de motorkap breder is dan die van de B-serie in vergelijking met die van de D-serie.

1991 Honda CRX Si Chassis
Het zou echt interessant zijn als je de bodemvrijheid tussen het carter, de speling van de motorkap boven het kleppendeksel en de verticale hoek van de motor zou meten. Ik ben ook geĂŻnteresseerd of de horizontale uitlijning van de motor echt evenwijdig is aan de grond. Voor mijn tegelzettersogen lijkt er een kleine verschuiving te zijn in vergelijking met de wielkast.