Ik heb mijn swap vorige week gedaan, mijn eigen harnas gemaakt zonder motorlampjes. Ik wilde niet wachten en heb de $350 uitgegeven. Besloten om een schrijfopdracht te doen voor degenen die het zelf willen doen. Als je het Hondata-schema
kunt lezen, heb je geen probleem.
Als je de sub-harnas van de RSX kunt krijgen om de connectoren, C101 en de E-plug te gebruiken. Ik kon een 02 civic sub-harnas krijgen, de standaard relais gebruiken, maar je kunt universele relais gebruiken, maar op de civic-connector misten een paar draden die moesten worden toegevoegd.
Dus, in principe heb je de C101 nodig om verbinding te maken met de motorharnas, 3 relais en E-plug naar ecu. Het Hondata-schema is echt goed, alleen de 2e O2 en DLC ontbreken, die in de handleiding staan.
Voor de EG
Zodra je de harnas hebt gemaakt met de 3 relais.
Koppel het hoofdrelais los dat je niet meer nodig hebt. Spring draden 7 en 8, hierdoor kun je de output van het brandstofpomp relais aftappen naar A7 op de standaard ecu harnas. Spring 3 naar 5, hierdoor kun je het Ign-signaal aftappen op A25 op de standaard ecu harnas.
A7 voor brandstofpomp
A25 voor Ign-signaal
D1 voor Batt+ (zorg ervoor dat je de zekering onder de motorkap van 7,5 ampère naar 30 ampère verandert.)
Hoofdrelais ziet er zo uit.
- - - -
8 6 - 2
- - - -
7 5 3 1
1 Bat+
2 GRN
3 A25
5 IGN
6 St-schakelaar
7 Brandstofpomp
8 A7
Dit zijn de draden die ik heb afgetapt.
E15 - ELD naar D10 op standaard ecu harnas
E22 - Remschakelaar D22 op standaard ecu harnas
E26 - RPM naar meter
E31 - MIL naar A13 op standaard ecu harnas
Motorharnas
3 - VSS - tap het op meter
7 - FanC -- A12 op standaard ecu harnas
8 - Alt-L -- A16 op standaard ecu harnas
16 - Starter -- Ik soldeer het op de ontsteking of tap het op de starterdraad
18 - Oliedruk -- tap het op meter
DLC Pin Out
De pinout op de diagnosepoort is als volgt:
pin 4 (BLK) = chassis ground
pin 5 (BRN/YEL) = LG3 logic ground van ECU pin E3
pin 7 (LT BLU) = "K-Line" (2-weg OBDII seriële communicatielijn) naar ECU pin E23
pin 9 (BRN) = SCS (Service Check Signal) lijn naar ECU pin E29 <--
pin 12 (RED/WHT) = write-enable signaal naar ECU pin E30 (voor het herschrijven van de ECU)
pin 14 (GRAY) = +5V van startonderbreker besturingseenheid pin 3 (waarschijnlijk voor het herschrijven van startonderbreker codes)
pin 16 (WHT/RED) = +12V accuspanning (van #9 BACKUP zekering 7.5A)
Dus een andere manier om het te doen, zou zijn om ECU pin E29 te aarden, en dan zou je de CEL-flitscode moeten krijgen zoals beschreven in het bovenstaande artikel.
2e O2 Pinout
O2-sensorstekker
1 2
3 4
1 -- E2 - (WHT/RED) SHO2S
2 -- E4 - PNK SG3
3 -- Naar A/R-relais (hetzelfde als de primaire)
4 -- E6 - BLK/WHT SO2SHTCR
Temperatuur- en ventilatorschakelaar moeten worden bedraad.
Succes en dubbelcheck. PM als je vragen hebt?

Als je de sub-harnas van de RSX kunt krijgen om de connectoren, C101 en de E-plug te gebruiken. Ik kon een 02 civic sub-harnas krijgen, de standaard relais gebruiken, maar je kunt universele relais gebruiken, maar op de civic-connector misten een paar draden die moesten worden toegevoegd.
Dus, in principe heb je de C101 nodig om verbinding te maken met de motorharnas, 3 relais en E-plug naar ecu. Het Hondata-schema is echt goed, alleen de 2e O2 en DLC ontbreken, die in de handleiding staan.
Voor de EG
Zodra je de harnas hebt gemaakt met de 3 relais.
Koppel het hoofdrelais los dat je niet meer nodig hebt. Spring draden 7 en 8, hierdoor kun je de output van het brandstofpomp relais aftappen naar A7 op de standaard ecu harnas. Spring 3 naar 5, hierdoor kun je het Ign-signaal aftappen op A25 op de standaard ecu harnas.
A7 voor brandstofpomp
A25 voor Ign-signaal
D1 voor Batt+ (zorg ervoor dat je de zekering onder de motorkap van 7,5 ampère naar 30 ampère verandert.)
Hoofdrelais ziet er zo uit.
- - - -
8 6 - 2
- - - -
7 5 3 1
1 Bat+
2 GRN
3 A25
5 IGN
6 St-schakelaar
7 Brandstofpomp
8 A7
Dit zijn de draden die ik heb afgetapt.
E15 - ELD naar D10 op standaard ecu harnas
E22 - Remschakelaar D22 op standaard ecu harnas
E26 - RPM naar meter
E31 - MIL naar A13 op standaard ecu harnas
Motorharnas
3 - VSS - tap het op meter
7 - FanC -- A12 op standaard ecu harnas
8 - Alt-L -- A16 op standaard ecu harnas
16 - Starter -- Ik soldeer het op de ontsteking of tap het op de starterdraad
18 - Oliedruk -- tap het op meter
DLC Pin Out
De pinout op de diagnosepoort is als volgt:
pin 4 (BLK) = chassis ground
pin 5 (BRN/YEL) = LG3 logic ground van ECU pin E3
pin 7 (LT BLU) = "K-Line" (2-weg OBDII seriële communicatielijn) naar ECU pin E23
pin 9 (BRN) = SCS (Service Check Signal) lijn naar ECU pin E29 <--
pin 12 (RED/WHT) = write-enable signaal naar ECU pin E30 (voor het herschrijven van de ECU)
pin 14 (GRAY) = +5V van startonderbreker besturingseenheid pin 3 (waarschijnlijk voor het herschrijven van startonderbreker codes)
pin 16 (WHT/RED) = +12V accuspanning (van #9 BACKUP zekering 7.5A)
Dus een andere manier om het te doen, zou zijn om ECU pin E29 te aarden, en dan zou je de CEL-flitscode moeten krijgen zoals beschreven in het bovenstaande artikel.
2e O2 Pinout
O2-sensorstekker
1 2
3 4
1 -- E2 - (WHT/RED) SHO2S
2 -- E4 - PNK SG3
3 -- Naar A/R-relais (hetzelfde als de primaire)
4 -- E6 - BLK/WHT SO2SHTCR
Temperatuur- en ventilatorschakelaar moeten worden bedraad.
Succes en dubbelcheck. PM als je vragen hebt?