Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner
81 - 100 of 100 Posts
Hallo! Ik wil mijn eigen kabelboom maken in een Europese dc2 specR Integra 1998, omdat ik een k24 motor ga inbouwen.. :up:

Om te beginnen zal ik een PRC ecu gebruiken.

vraag 1: Ik moet een handleiding gebruiken die voor EK of EG is?

Ik hoop dat ik die simpele kabelboom voor EG moet gebruiken, die er een relais heeft.

Ook vraag 2: Ik ben in de war over relais. Welk relais moet ik gebruiken? Moet ik een relais uit mijn auto verwijderen of een nieuwe kopen? Of moet ik er extra draden op aansluiten?

vraag 3: Moet ik de DLC bedraden?

vraag 4: Kan ik mijn motor laten draaien/starten zonder Lambda sensoren? Ik zal ze later toevoegen.

Bedankt voor uw tijd! Groeten van de Letse Honda club! :)

Hallo! Ik wil mijn eigen kabelboom maken in de Europese dc2 specR Integra 1998, omdat ik een k24 motor ga inbouwen.. :up:

Om te beginnen gebruik ik een PRC ecu.

vraag 1: Ik moet een handleiding gebruiken die voor EK of EG is?

Ik hoop dat ik die simpele kabelboom voor EG moet gebruiken, die er één relais heeft.

Ook vraag 2: Ik ben in de war over relais. Welk relais moet ik gebruiken? Moet ik een relais uit mijn auto verwijderen of een nieuwe kopen? Of moet ik er extra draden op aansluiten?

vraag 3: Moet ik de DLC bedraden?

vraag 4: Kan ik mijn motor laten draaien/starten zonder Lambda sensoren? Ik voeg ze later toe.

Bedankt voor je tijd! Groeten van de Letse Honda club! :)
Hallo kricha87, ik kom uit Mexico en spreek een beetje Engels, maar laat me proberen.
Vraag 1. Is je auto obd1 of obd2?

Vraag 2. Je auto heeft een hoofdrelais, dit relais werkt als 2 relais, je moet er maar 1 toevoegen voor de primaire o2 sensor, je kunt dit relais later toevoegen als je wilt.

Vraag 3. Als je je auto wilt scannen, heb je de dlc nodig om de foutcodes te krijgen, maar als je de hondata kpro hebt, heb je de dlc niet nodig, je kunt de codes op het display zien

Vraag 4. Je kunt de motor starten zonder de primaire of secundaire sensor, maar je moet de startonderbreker uitgeschakeld hebben.

Ik hoop dat dit je kan helpen, trouwens ik heb een schema van mijn eigen race bedrading als je het nodig hebt laat het me weten crxmonster@hotmail.com

Hallo, ik probeer de DLC te bedraden voor mijn k20a2 97 Integra. DLC pin 15 is een GRN/WHT draad die rechtstreeks verbinding maakt met ECU pin C8 (TXD/RXD op de b-serie kabelboom). Dit lijkt mij de k-lijn, dus ik heb pin C8 gewoon van de b-serie kabelboom naar pin E23 op de K-serie kabelboom verplaatst, correct?

Ook is DLC pin 13 een BRN/BLK draad die naar locatie A9 LG1 (logische massa) op de b-serie kabelboom gaat. Ik neem aan dat deze draad naar locatie E3 op de K-serie kabelboom gaat. Als dat klopt, moet ik dan gewoon draden A9 en E3 overbruggen. Ik zou gewoon pin A9 naar E3 verplaatsen, maar er zit al een BRN/YEL draad op E3, dus ik zou ofwel de twee draden moeten overbruggen of E3 moeten vervangen door A9. Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is. Ik heb de schema's waar ik naar kijk ter ondersteuning toegevoegd.

Wat de rest betreft, WHT/RED is 12v, BLK is gewoon een gewone massa, en de LT Blue draad kan gewoon met rust gelaten worden aangezien het SRS lijkt te zijn, toch? Is dit alles wat ik nodig heb?

Bedankt voor de hulp!

Image

Image

Image

De CRX'en zijn als de S14 Nissans, elk jaar/trim is anders in de cabine. Sommige van de EK's zijn ook zo. Niet zeker over de EG's, heb er maar één van verwisseld.
Elk schema zou geweldig zijn, de rest kon ik zelf wel bedenken.Ik heb geen problemen met bedrading en kan het zelf doen, maar ik vroeg me gewoon af of ik misschien iets kant-en-klaars kan gebruiken.

Elk schema zou geweldig zijn, de rest zou ik zelf kunnen uitzoeken.

Ik heb geen problemen met bedrading en kan het zelf doen, maar ik vroeg me gewoon af of ik misschien iets kant-en-klaars kan gebruiken.
dit was onder "crx si/hf"

Image

En deze was onder "crx std"

Image

Is dit een beetje wat je nodig hebt? Laat het me weten als je iets specifieker nodig hebt.

deze stond onder "crx si/hf"

Image

en deze stond onder "crx std"

Image

Is dit een beetje wat je nodig hebt? Laat het me weten als je iets specifieker nodig hebt.
sorry als ik me niet duidelijk heb gemaakt, maar ik had het over een schema van een conversie harnas. aan de ene kant de k bedrading die dan naar de juiste plaatsen in de crx bedrading leidt.

Ik probeer een paar euro te besparen en begin me te verdiepen in het bouwen van een kabelboom. Ik heb wel eens draden weggewerkt, maar dit is een heel nieuw avontuur. Ik vraag gewoon een beetje hulp bij het aanpassen van het EG-diagram naar een CRX. Ik kan je een pm sturen, wil het niet openbaar maken.

Kan iemand dit alsjeblieft uitleggen?
"Verbind draden 7 en 8, hierdoor kun je de output van het brandstofpomp relais aftappen naar A7 op de standaard ecu-harnas. Verbind 3 met 5, hierdoor kun je het ontstekingssignaal aftappen op A25 op de standaard ecu-harnas.

A7 voor brandstofpomp
A25 voor ontstekingssignaal
D1 voor Batt+ (zorg ervoor dat je de zekering onder de motorkap wijzigt van 7,5 ampère naar 30 ampère.)

Hoofdrelais ziet er zo uit.

- - - -
8 6 - 2
- - - -
7 5 3 1

1 Bat+
2 GRN
3 A25
5 IGN
6 St-schakelaar
7 Brandstofpomp
8 A7"

Moet ik 7 & 8 verbinden met pin A7? Of moet ik een draad van 8 naar A7 toevoegen?
En
Hetzelfde met 3 & 5?

Kan iemand dit alsjeblieft uitleggen?
"Verbind draden 7 en 8, hierdoor kun je de output van het brandstofpomp relais aftappen naar A7 op de standaard ecu-harnas. Verbind 3 met 5, hierdoor kun je het ontstekingssignaal aftappen op A25 op de standaard ecu-harnas.

A7 voor brandstofpomp
A25 voor ontstekingssignaal
D1 voor Batt+ (zorg ervoor dat je de zekering onder de motorkap verandert van 7,5 ampère naar 30 ampère.)

Hoofdrelais ziet er zo uit.

- - - -
8 6 - 2
- - - -
7 5 3 1

1 Bat+
2 GRN
3 A25
5 IGN
6 St switch
7 Brandstofpomp
8 A7"

Moet ik 7 & 8 verbinden met pin A7? Of moet ik een draad van 8 naar A7 toevoegen?
En
Het zelfde met 3&5?
Als ik snel naar het schema kijk, lijkt het erop dat je het hoofdrelais loskoppelt en draden 3 en 5 verbindt, dan heb je een ontstekingssignaal op de fabriek ecu-stekker a25 van de auto, waardoor je het kunt bedraden naar waar het moet zijn.

Je doet hetzelfde met pinnen 7 en 8 op het hoofdrelais, waardoor ecu-stekkerzijde a7 de brandstofpomp trigger heeft

Ik mis misschien iets zonder goed te kijken (zal ik later vandaag doen), maar dat is het snelle antwoord

Hoi kazino42.

ik ben helemaal nieuw in de Honda-wereld.
Ik heb een Fiat X1/9 waar ik een K20a2 in zet.

Zijn de draden die je getekend hebt, de enige die de ECU nodig heeft om de motor te laten draaien?
"Behalve de motorlop"

81 - 100 of 100 Posts