Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner
1,121 - 1,140 of 1,675 Posts
U kunt de kalibratie hier echter controleren:
kalibratie
Ik heb de kalibratie doorlopen, DonMizzi, het spijt me te moeten zeggen dat het geen enkele € waard is, behoorlijk passionele en deels zinloze aanpassingen.
  • Wat is de zin van een 30° VTC-aanpassing bij stationair toerental bij motortoerentallen boven de 1750 tpm? Is het een racemotor? Ik onthield dat je maar gedeeltelijk naar racebanen gaat met je DD.
  • Afstelling bij deellast is gewoon niet gebeurd. Lage snelheid VTC tussen hoge belasting VTEC en lage belasting VTEC is 30° VTC! Nog nooit een DIC-nokkenas zien profiteren van zo'n hoge VTC in dat motortoerentalbereik, wat vertraging vereist voor een geoptimaliseerd brandstofverbruik
  • Wat is de zin om de klopontstekingslimiettabellen af te vlakken tot nul °ca boven 400 mbar MAP als de standaard kloplogica is uitgeschakeld?
Sommige zijn echt schadelijk voor de motor, zoals de klopsysteemconfiguratie!

Ik zou die tuner eruit schoppen en naar een andere gaan, deze riskeert schade aan je motor! Het spijt me dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Markus

Trouwens, zou je me het laatste WOT-datalogboek kunnen laten zien?

Hallo FN2 type r,

261 pk 173 lb dit is on the fly

Standaard k20z4 motor 11.1 comp

RRC inlaat
72mill skunk tb
3,5 inch aj racing PVC CAI

Noise Boys header
3 inch 2box enkele uitlaat

RDX 410 Injectoren

Supertech klepveerset.
BC crower stage 2 nokkenassen
Hondata FP Afgesteld door aj racing

Fixed only saw now that i said 3.5 inch for exhaust LMAO

Officieel: Dyno-grafiekvergelijking & kalibratieregister

Image

LOW BUDGET

PRC PISTONS 87 tsx rod
cams stage 3 junk2
ppa head
afgestemd door YMT op m5
header swap plm
ultramanifold tb 90mm sk2

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo 20v_lover, ik zou het op prijs stellen om een dyno-grafiek te zien, alleen om te zien waar de koppelkromme komt te liggen met die setup.

Markus
Geen probleem, excuseer het schrijven op het vel.
Ik ben nog steeds bezig met het afronden van de afstelling, hoef alleen mijn middenbox te verwijderen voordat ik het doe.

Oh, vergeten te vermelden dat beide runs van dezelfde auto komen, ze hebben de nummerplaat verknald bij de vorige run.

Attachments

Erg mooi, en bedankt voor het delen van je dyno sheet k20_lover :up:.

...261 pk 173 lb dit is on the fly...Standaard k20z4 motor 11.1 comp...RRC inlaat...72mill skunk tb...3.5 inch aj racing PVC CAI...Noise Boys header...3.5 inch 2box single exit uitlaat...BC crower stage 2 nokkenassen
Dit zijn BMEP/VE-combinaties van 14,8 bar/1,19 bij piekkoppel en 13,0 bar/1,05 bij piekvermogen, wat best goed is, aangezien piekvermogen bij 8,9 krpm ligt, wat qua snelheid behoorlijk lastig is voor een standaard K20Z4-kop.

Welke VTC-curve heb je ingesteld over het motortoerental met deze BC stage 2 nokkenassen? Het is opmerkelijk het koppel voor een standaard blok, aangezien het hoog bleef tot 7,5 krpm, terwijl het niveau behoorlijk goed is voor een 11,0:1 CR en deze BC nokkenassen.

Markus

Re: Officieel: Dyno Chart Vergelijking & Kalibratie Register

PRC ZUIGERS 87 tsx stang...nokkenassen stage 3 junk2...ppa kop...header swap plm...ultramanifold gasklep 90mm sk2...
Wauw, dat is geweldig ymt507. De BMEP/VE combi's zijn 16,9 bar/1,35 en 15,3 bar/1,23 bij de gekozen motor efficiëntie van 32 %, dit zijn behoorlijk hoge getallen, zelfs voor m5. Ik gok dat de PPA kop is aangepast?

Zijn dit Tuner of Ultra modellen van Skunk2? Ik gok de eerste, maar ik ben niet zeker.

Markus

Hallo, ik heb de vtc-hoeken bijgevoegd. Ik had twee vervelende dips op de originele kalibratie, één bij 8200 tpm en één bij 8800 tpm op de vorige vtc-hoeken zonder kretards.

wat was
40 @8000 daalde toen naar
35 @8500
30 @9000
30 @9300

De rest bleef hetzelfde.

Na het lichtjes veranderen van de nokkenashoeken heb ik geen dips meer. Denk dat ik een voor- en na-grafiek moet plaatsen.
Ik trok ook de timing in het midden, dus ik trok de timing een beetje in het midden en dat verbeterde de curve ook een beetje.

Erg mooi, en bedankt voor het delen van je dynoblad k20_lover :up:.

Dit zijn BMEP/VE-combinaties van 14,8 bar/1,19 bij piekkoppel en 13,0 bar/1,05 bij piekvermogen, wat best goed is, gezien piekvermogen bij 8,9 krpm ligt, wat best hard is qua snelheid voor een standaard K20Z4-kop.

Welke VTC-curve heb je ingesteld over het motortoerental met deze BC stage 2 nokkenassen? Het is opmerkelijk het koppel voor een standaard blok, aangezien het hoog bleef tot 7,5 krpm, terwijl het niveau best goed is voor een 11,0:1 CR en deze BC nokkenassen.

Markus

Attachments

Hallo, ik heb de vtc-hoeken bijgevoegd. Ik had twee vervelende dips op de originele kalibratie, één bij 8200 tpm en één bij 8800 op de vorige vtc-hoeken zonder kretards.
Bedankt voor je antwoord, dat waardeer ik echt.

40 @8000 daalde toen naar...30 @9000
Heb je binnen de specificatiepapier (gegevensblad voor de nokkenassen) een waarde gekregen voor de middellijn van deze nokkenassen? Gewoon om een idee te krijgen hoe efficiënt je motoropstelling is met deze nokkenassen. In het geval van hetzelfde als OEM zou het een geweldige drukval over de motor zijn (= gezonde uitlaat- en headerontwerp)... Ik zou er een vraag over hebben :).

Ik denk dat ik een voor- en na-grafiek moet plaatsen
:up:

Markus

Re: Officieel: Dyno Chart Vergelijking & Kalibratie Register

Wauw, dat is geweldig ymt507. De BMEP/VE combi's zijn 16,9 bar/1,35 en 15,3 bar/1,23 bij de gekozen motor efficiëntie van 32%, dit zijn behoorlijk hoge getallen, zelfs voor m5. Ik gok dat de PPA-kop is aangepast?

Zijn dit Tuner- of Ultra-modellen van Skunk2? Ik gok de eerste, maar ik ben niet zeker.

Markus
ja tuner serie stage 3

Bedankt voor je antwoord, dat waardeer ik echt.

Heb je in de specificatiepaper (datasheet voor de nokkenassen) een waarde voor de middellijn van deze nokkenassen gekregen? Gewoon om een idee te krijgen hoe efficiënt je motoropstelling is met deze nokkenassen. In het geval van hetzelfde als OEM zou het een geweldige drukval over de motor zijn (= gezond uitlaat- en headerontwerp)... Ik zou er een vraag over hebben :).

:up:

Markus
Hoi

Ik heb de nokkenasdatasheet bijgevoegd als dit is wat je zoekt, jammer dat ik geen k20a met 11.7 comp voorraad heb, het zou interessant zijn geweest.

Attachments

Re: Officieel: Dyno-grafiekvergelijking & kalibratieregister

Image

LOW BUDGET

PRC-ZUIGERS 87 tsx-stang
nokkenassen fase 3 junk2
ppa kop
afgesteld door YMT op m5
header swap plm
ultramanifold tb 90mm sk2

weet niet zeker of ik PRC-zuigers op een TSX-stang begrijp, waar haal je 87mm PRC's vandaan?

Ik heb de nokkenas datasheet bijgevoegd als dit is wat je zoekt...
Bedankt man! Ik weet niet zeker of het nokkenasprofiel symmetrisch is, bijvoorbeeld de DC OG-serie is dat niet, maar zo ja, dan is de middellijn van de BC ongeveer 6° vervroegd, als je hem in de motor monteert, vertraagt het VTC-mechanisme hem met 6°... uiteindelijk zou een correctieformule je VTC-waarde - 6° zijn om te vergelijken met ITR cam VTC... dit zou een deel van de vervroeging die je draait verklaren. Misschien heeft BC het gedaan om het veilig te kunnen gebruiken met standaard zuigers bij 50° VTC. De rest van de vervroeging in VTC moet afkomstig zijn van het nokkenasontwerp en je motoropstelling.

Bedankt voor je hulp om het een beetje te verduidelijken... we zullen het hopelijk zien (zie PM) :)

Markus

Re: Officieel: Dyno-grafiekvergelijking & kalibratieregister

De wiskunde is eenvoudig, waar haalt hij de zuigers vandaan is de vraag. PRC-zuigers zeggen is hetzelfde als OEM zeggen. Er zijn geen OEM 87mm PRC-zuigers. Gebruikt hij RS Machine, Mahle, Supertech of iets anders?

ja NPR ebay zuigers PRC 87mm! ja standaard staven goed blok voor 300whp wow geweldig [emoji28]

De powerband naar boven verplaatsen? Bedoel je waar deze motoren toch al de power maken? Lol, de auto zal nooit onder de 6,5k komen op het circuit en ik kan me minder druk maken om low-end koppel op een auto die alleen voor het circuit is. Hij zal misschien eens in de paar maanden op de weg worden gereden, dus low-end is niet belangrijk
Ga er dan voor. Ik rijd dagelijks met mijn DC5, dus het zou geen goede beslissing voor mij zijn. Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat je alleen maar circuitdoelen in gedachten had.

EP3
Standaard K20A2
Toda header + SRS 70mm uitlaat
RSP inlaatspruitstuk (aangepast)
70mm r-developments gasklep
Mugen luchtfilter

227 pk
167 lbft

Volgende: Header en inlaat wijzigen

Attachments

1,121 - 1,140 of 1,675 Posts