Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner
1,061 - 1,080 of 1,675 Posts
Motor: EP3 K24A2 (2006)
Header: Type S PLM
Nokkenassen: Proyoonto 2
Inlaat: Injen 3.5 SRI
Uitlaat: 2,5 inch crushbent
Transmissie: Ep3 5 versnellingen.
Diverse mods: Rbc/Type S pomp/70mm gasklep/rdx 410cc/

https://www.youtube.com/watch?v=7_uIHg1BA1E

232whp/180tq

kapotte steun/tps hoge spanningsproblemen/matig afgesteld.
Misschien moet je de inlaat veranderen. Op de weg komt de hitte van de temperatuur van de motorruimte in de inlaat

Motor: k20z1
Header: Hytech
Nokkenassen: standaard
Inlaat: RRC IM/Injen CAI
Uitlaat: 3 inch Kteller pijpen/Magnaflow resonator 18x6 (3 inch inlaat/uitlaat recht door)/Apexi WS NOIR demper (80mm)
Transmissie: standaard z1
Diverse mods: IMG
Info circuit: Geen circuit info.

232 pk 166 koppel

Afgesteld door Jeff Evans

Attachments

Nokkenassen: standaard
Inlaat: RRC IM/Injen CAI
Diverse mods: IMG
232 pk 166 nm
Afgesteld door Jeff Evans
Hoi KhizWhiz, welkom bij het beste K-serie forum :D.

Bedankt voor het plaatsen van je motorgegevens hier. Ik vind de afstellingen van Jeff Evans goed, hij doet erg goed werk van een extern oogpunt! Voor mijn begrip betekent IMG, dat je net een kopie hebt gekocht van een algemene milde K20Z1-afstelling van evans-tunning.com en deze daar hebt laten testen?

Hoe voelt het nu na de afstelling? Nog verdere plannen voor de motor/auto?

Hallo KhizWhiz, welkom bij het beste K-serie Forum :D.

Bedankt voor het plaatsen van je motorgegevens hier. Ik hou van de afstellingen van Jeff Evans, hij doet erg goed werk van een extern standpunt! Voor mijn begrip betekent IMG, dat je net een kopie hebt gekocht van een algemene milde K20Z1-afstelling van evans-tunning.com en het daar hebt laten testen?

Hoe voelt het nu na de afstelling? Verdere plannen voor de motor/auto?
Hoi, bedankt voor de verwelkoming!

Het spijt me, ik begrijp je vraag niet helemaal. Mijn begrip was dat IMG stond voor inlaatspruitstukpakking.

Ik heb een aanbetaling gedaan voor een afstelling en Jeff stuurde me op verzoek een basemap - ik moest de week voorafgaand aan de afstelling naar en van mijn werk rijden, dus hij paste alles dienovereenkomstig aan om veilig bij hem te komen.

De auto voelt uitstekend aan! Ik kom net van een race header reflash, dus het heeft niet die initiële kick als vtec inschakelt - maar nu klinkt en voelt de auto heel....gezond als je wilt. Hij trekt hard en gelijkmatig over de hele band - low end en mid range voelen heel anders aan, veel responsiever dan voorheen. Dat was mijn belangrijkste doel voor een meer praktische DD-auto.

Ik ben van plan om terug te gaan naar een lokale garage waar ik 2 basisdyno's heb gehad en hoop op een nauwkeuriger getal.

Voor toekomstige mods - ik wist niet zeker waar ik heen moest, ik heb nog veel onderzoek te doen. Maar ik vroeg Mr.Evan's advies en hij raadde een k24-blok aan boven alles, dus dat is wat ik begin volgend jaar zal nastreven.

Wat Jeff Evans en het bedrijf dat hij runt betreft - hij had geen aardigere man kunnen zijn, beantwoordde alle noob-vragen die ik had, uitstekende klantenservice rondom - ik zou niet aarzelen om hem aan iedereen aan te bevelen. Ik woon in New England en heb 5 uur gereden om bij hem te komen.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt!

Motor: k24a2/k20a2
Header: Ebay Special
Nokkenassen: DC 3.2
Inlaat: RRC / Karcepts w/Blox V-stack
Uitlaat: 2.5"
Transmissie: k20z3
Diverse mods: 91 octaan / Kpro / Blox 70mm TB / Portflow kop / Supertech 12.5:1
Track info: 11.6 @ 116 / dc2r / MT 24.50 x 8.00-15

253/185

RRC setup werd gebruikt voor de 1/4 pass.
Image

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/eJ05x8Ix69Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Bedankt, ja, het heeft mijn vragen beantwoord :D

Mijn begrip was dat IMG stond voor inlaatspruitstukpakking.
:eek: vergeten dat jullie in de VS de intake manifold gasket met het acroniem IMG noemen...sorry, ik dacht aan een kopie van een kalibratie, een afbeelding :D.

De auto voelt uitstekend aan! Ik kom net van een race header reflash, dus het heeft niet die initiële kick wanneer vtec inschakelt - maar nu klinkt en voelt de auto heel....gezond als je wilt. Hij trekt hard en gelijkmatig over de hele band - low end en mid range voelen VEEL anders, veel responsiever dan voorheen. Dat was mijn belangrijkste doel voor een meer praktische DD-auto.
Dat is goed om te horen! Dat is wat ik aannam nadat ik die soepele koppelcurve zag...veel tuners maken de VTC niet glad, ze houden daar stappen en laten het VTC-mechanisme zijn "soepele werk" doen vanwege de rotatietijd. Dat is oké voor WOT-acceleratie, maar bij dagelijks rijden, waarbij WOT-acceleratie slechts ongeveer 5% van de tijd is, is er een merkbaar verschil in rijgevoel.

Voor toekomstige mods...Ik vroeg Mr.Evan's advies en hij raadde k24-blok aan...dus dat is wat ik begin volgend jaar zal nastreven.
Een Frankenstein-build klinkt goed :D, een kosteneffectieve oplossing...houd je de motor voor de DD? Of heb je verdere plannen voor drag- of endurance-races?

Bedankt, ja, het heeft mijn vragen beantwoord :D

:eek: vergeten dat jullie in de VS de intake manifold gasket afkorten met IMG...sorry, ik dacht aan een kopie van een kalibratie, een afbeelding :D.

Dat is goed om te horen! Dat was wat ik aannam nadat ik die soepele koppelcurve zag...veel tuners maken de VTC niet glad, ze houden daar stappen en laten het VTC-mechanisme zijn "soepele werk" doen vanwege de rotatietijd. Dat is oké voor WOT-acceleratie, maar in het dagelijks rijden, waar WOT-acceleratie slechts ongeveer 5% van de tijd is, is er een merkbaar verschil in rijgevoel.

Een Frankenstein-build klinkt goed :D, een kosteneffectieve oplossing...houd je de motor voor de DD? Of heb je verdere plannen voor drag of endurance racing?
Hahaha, makkelijke fout - kom je van de overkant?

De auto zal in de eerste plaats een DD zijn, uiteindelijk als ik meer vrije tijd heb, ben ik van plan om zwaardere track/autocross dagen te volgen

Wat betreft het z1-blok ben ik van plan om het te bouwen naar Type R-specificaties voor hoge toeren en hopelijk in de toekomst boosten. en ze gewoon verwisselen als ik er een opblaas en opnieuw opbouw lol.

Ik neem het tot nu toe jaar na jaar, dus ik weet zeker dat het zal veranderen, maar dat is het uiteindelijke doel

Dit is al wat ouder, maar ik dacht dat ik het zou plaatsen om het aan de database toe te voegen :)

K24a1 onderkant
K20a2 oliepomp
K20a2 kop, nokkenassen, inlaatspruitstuk & gasklep
PLM 4-1 K-swap race header (geen megafoon)
3" uitlaat naar magnaflow camaro demper dan 2,5" dubbele uitlaat (mr2 spyder)
2,5" (misschien?) korte ram
Afgesteld door mij

Voor en na het tunen (behalve brandstof) op een mustang dyno (koppelnummers vergeten). Hi cam hield van 30*VTC voor de hele tabel.
Voor 202whp
Na 212whp
Image

Voor en na op een dynojet (1 jaar uit elkaar)
Image

06 k24a2 blok en kop in 95 ex civic coupe
Supertech 12.5:1 zuigers
standaard tsx stangen
standaard 06 tsx nokkenassen
50 graden vtc-tandwiel
type s oliepomp
skunk2 70mm gasklep
rrc poort afgestemd op tb
hybride racing swap inlaat
gemodificeerde oem injectoren flow 500cc
k tuned big tube header
3' mandrel gebogen uitlaat met 3" levendige ultra stille resonator en 3" rechte magnaflow-demper

246 pk/203 tq op pomp 93

Hallo mensen, ik heb een k24 ek hatch 97. Het probleem dat ik heb, is met mijn toerental, dat plotseling niet meer werkt op mijn type r cluster. Al het andere werkt prima. Ik heb zelfs geprobeerd een andere type r cluster te gebruiken en het gaf me hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd de kabels van de cluster los te koppelen, mijn aarde en spanning die op de clusterboom gaan gecontroleerd. Ik heb geen meting op de groene toerentalkabel. Ik weet dat dat misschien het probleem is. De vraag is hoe ik het kan oplossen...

Hallo mensen, ik heb een k24 ek hatch 97. Het probleem dat ik heb, is met mijn toerental, dat plotseling niet meer werkt op mijn type r cluster. Al het andere werkt prima. Ik heb zelfs geprobeerd een andere type r cluster te gebruiken en die gaf me hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd de kabels van de cluster los te koppelen, mijn aarding en spanning die op de clusterkabelboom gaan gecontroleerd. Ik heb geen meting op de groene toerentalkabel. Ik weet dat dat misschien het probleem is. De vraag is hoe ik het kan oplossen...

K24a2 onderkant: standaard oliepomp en interne onderdelen
K20z3 kop: alle standaard nokkenassen en 50*vtc
Rbc spruitstuk, hybrid racing 70mm gasklep, rdx410cc injectoren, hybrid racing inlaat, rcrew header naar volledig 3" uitlaat, 255lph brandstofpomp afgesteld op kpro
Produceerde 237whp en 197 tq

Afbeelding is van oude afstelling die 233 produceerde met dc sports kswap header en slechte uitlaat, standaard si injectoren en standaard 98 civic brandstofpomp

Attachments

K20/k24 88x99

Licht bewerkte PRB-kop
4-zuiger K600 nokkenassen
50* VTC
K-Tuned inlaatspruitstuk
K-Tuned 90mm gasklep
3,5" CAI
K-Tuned grote buizen spruitstuk
3" uitlaat

2006 TSX blok
88mm 12,5:1 supertech zuigers
Standaard '06 TSX drijfstangen
PRB oliepomp
650cc DPI injectoren

295whp op 93 benzine (vorige koppel output was 210 voor het afstellen van VTC, ik verwacht dat het iets hoger of hetzelfde zal zijn voor piekkoppel)

Interessante motoropstelling

K20/k24...port PRB head...4piston K600 cams...50* VTC...K-Tuned intake manifold...88mm 12.5:1...295whp on 93 pump gas...
Hoi CHILD, dit is een echt geweldig resultaat met die setup. Welke versnellingsverhouding of standaard versnellingsbak heb je gekozen voor de aandrijflijn? Gewoon nieuwsgierig naar de koppelkromme, wil het berekenen... als je het niet hebt :D.

Re: Interessante motorconfiguratie

Hallo KIND, dit is een echt geweldig resultaat met die setup. Welke versnellingsverhouding of standaard versnellingsbak heeft u gekozen voor de aandrijflijn? Gewoon benieuwd naar de koppelkromme, wil het berekenen... als je het niet hebt :D.
DC5 R versnellingen. Het piekkoppel lag rond de 4800 toeren of zo bij al mijn vorige runs met de toerentalsensor die op de dyno werkte.

1,061 - 1,080 of 1,675 Posts