Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner
741 - 760 of 1,675 Posts
Als je zegt dat ik een piek van 6k OOK zou moeten hebben, waar refereer je dan naar? Vergelijk je mij met iemand anders met wie je onlangs hebt gesproken, of over wie je hebt gesproken? Of wat? Ik wou dat ik een piek had van 3k en het de hele weg had volgehouden.
Gewoon op basis van die aanpassingen die je uitvoert, zou je het koppel dat je bij 5k hebt gemaakt, rechtstreeks moeten doorvoeren naar 6k. In plaats daarvan is er een letterlijk verschil van 10 ft/lb koppel over een bereik van 1000 tpm en dat is ontmoedigend. Hoogstens had ik een verschil van 3-6 ft/lb verwacht. Misschien moet je eens kijken naar een aangepaste 3,5" inlaat. Die staan erom bekend ook vanaf 6k vermogen op te pikken, dus dan heb je een nog steviger top-end.

Ik heb de auto laten afstellen op de dyno om efficiënt te draaien, niet om zoveel mogelijk vermogen eruit te persen. Ik had wat bolt-ons, heb ze erop gegooid en hem laten afstellen. Nu, volgens jou is hij waarschijnlijk niet super efficiënt in de gebieden die je hebt gemarkeerd, of kan het in ieder geval beter. Maar het zal zeker genoeg voor mij zijn.

De auto wordt gebruikt voor wegraces, dus ik heb meer dingen om me zorgen over te maken dan het verliezen van een beetje koppel ergens onder de 6.000. Niet dat ik er ooit ben ;) Bedankt! Ik zal het onthouden de volgende keer dat we op de dyno gaan en ik probeer wat meer vermogen/efficiëntie te krijgen. Laat me mijn kalibratie uit de auto halen voor je, dan kun je er naar kijken als je je verveelt. Ik zal de problemen met de tuner bespreken en kijken wat hij zegt.

Ik heb tot pagina twintig gelezen en niets gevonden dat prominent is voor mijn opstelling. Wat denk je dat ik ga maken?

K24a2 standaard blok
K20a2 kop poorten en gepolijst en klepwerk
K20a oliepomp (dc5r)
Drag cartel 3.2 nokkenassen
Rbc met aem cai
Kidd racing crsx header
3" rechte pijp naar 3" skunk2 mega power
Rdx injectoren

Ik hoop 260-275 te zien.

K20A2 - Standaard blok
Supertech kleppentrein / Supertech vlakke kleppen STD maat
Toda koppakking
PRC inlaatspruitstuk met standaard gasklep
HR Race Header
2,5" KTeller uitlaat - twee resonatoren geen demper
Gemodificeerde standaard injectoren ~510cc @ 60psi
SVM 212

243,6whp / 168,7tq - begint te dalen bij 8800rpm.

Zeker een RBC of groter, 70mm of grotere gasklep, 3" uitlaat zou in de 250's moeten zitten. Ik moet zeggen, deze SVM 212 nokkenassen zijn behoorlijk goed. Ik kan het niet uitleggen, maar het begint een harde, merkbare trekkracht te hebben zodra het VTEC bereikt.

Ik zit ook op SVM 212's. Ik had gezworen dat ik deze grafiek hier had gepost, maar blijkbaar niet.

k20z1
svm 212
supertech kleppentrein
rbc
injen cai
bpi v-stack
rdx injectoren
ASP header met megafoon/reverse cone
3" uitlaat met resonator en demper
standaard onderkant
z1 versnellingsbak met tsx 6e, 5.0FD, mfactory lsd

Image

De dips zijn best raar. De tuner heeft alles geprobeerd om het glad te strijken, maar niets werkte echt. Hij trekt nog steeds soepel helemaal tot aan de rode lijn.

Ik heb tot pagina twintig gelezen en niets gevonden dat prominent is voor mijn opstelling.
Wat denk je dat ik ga maken?

K24a2 standaard blok
K20a2 kop poort en gepolijst en klepwerk
K20a oliepomp (dc5r)
Drag cartel 3.2 nokkenassen
Rbc met aem cai
Kidd racing crsx header
3" rechte pijp naar 3" skunk2 mega power
Rdx injectoren

Ik hoop 260-275 te zien
Moet geen probleem zijn om die aantallen te halen. Ik zou die rbc echter wel laten bewerken en een gasklep kopen. De winst ten opzichte van het geld dat je zou uitgeven, zou het imo zeker waard zijn.

k20a2
standaard blok/kop
rbc
karcepts cai
rcrew header
rsr piping (2.36"?)
mugen twinloop uitlaat

218whp/158-160 tq? dyno printout vertelt me niet de exacte tq de grafiek ligt tussen 150-175 tq en was slechts een basis run. ik heb de grafiek als iemand geïnteresseerd is moet gewoon een foto ervan maken.

dit was met een tune die ik van een ander forum kreeg kan me niet herinneren. dus het had het iets beter kunnen doen met een tune voor mijn motor.

Mijn Z1 ontplofte, kortom ik had een gebruikte onderkant gekocht en ben genaaid met de deal. Soit, het leven gaat door.

Hoe dan ook, standaard K20A3
Spoon DC5 Raceheader
vibrant 2,5" midpipe DC5 spec
Custom gefabriceerde Glasspack axleback (in principe een rechte uitlaat).
4.7fd 6-versnellingsbak
PRB inlaatspruitstuk, 270CC injectoren, BDL 70MM gasklep, Custom 3" semi-koud (gaat naar het subframe)
Kpro, afgesteld door Jamie Marsh of Marsh Tuning.
De eerste run was op 87 octaan, daarna waren de laatste runs meestal 93.

Het uiteindelijke getal was 179,8 of zoiets... zo'n beetje 180whp... het is een verschil van dag en nacht... je kunt het zien aan de powerband die over de hele linie is verschoven.

Goede cijfers alles bij elkaar. Jammer dat je genaaid bent met die deal. Het komt wel goed met hem. Wat de glasspack betreft, is het er een die je zelf hebt gebouwd? Sommige glasspacks met lamellenkern kunnen erg restrictief zijn (veroorzaken turbulentie in het uitlaatsysteem), ook al zijn ze recht doorlopend. Er zijn goedkope zoals de Cherry Bomb en goede zoals de Dynomax. Bewerken: Ik zou ook de prb-spruitstuk inruilen voor een rbc. Ze zijn goedkoop en ik denk dat je winst zou zien in je setup.

k20a2 long block
niet-geporteerde rbc
standaard gasklep
4-2-1 wisselheader
3" uitlaat
3" koude lucht met vstack
kpro
e85

Motor: k24a4/k20a2 wiseco 13.7:1
ECU: AEM serie 2
Header: ASP kleine buis
Nokkenassen: Drag Cartel stg 4
Kop: aangepast met kleppen van standaardformaat met platte vlakken
Inlaat: 74 mm gasklep naar 3" tot 3,5" inlaat
Uitlaat: 3 voet pijp van 3,375" dia. met 45 graden elleboog net voor de gastank
Transmissie: Standaard type-s
Diverse mods: RSP-spruitstuk geboord tot 74 mm, 900 cc injectoren, e85
Track info: 1/8e 7,5 @ 92,2 mph, betere tijden komen eraan
Afgesteld door: cubish

Motor: k24a4/k20a2 wiseco 13.7:1
ECU : AEM serie 2
Header: ASP kleine buis
Nokkenassen: Drag Cartel stg 4
Kop: poort bewerkt met kleppen met vlakke voorkant van standaardformaat
Inlaat: 74 mm Tb naar 3" naar 3,5" inlaat
Uitlaat: 3 voet pijp van 3,375" dia. met 45 graden elleboog net voor de gastank
Transmissie: Standaard type-s
Diverse mods: RSP-spruitstuk geboord tot 74 mm, 900 cc injectoren, e85
Track info: 1/8e 7,5 @ 92,2 mph met 23X8X13 betere tijden komen eraan
Afgesteld door: cubish

Leuk! Ik wed dat een grotere of uitlaatheader u op 300 zou brengen. Misschien zelfs meer. Ik weet zeker dat je daar al over hebt nagedacht.

Goede cijfers alles bij elkaar. Jammer dat je genaaid bent met die deal. Het komt wel goed met hem. Wat betreft de glasspack, is het er een die je zelf hebt gebouwd? Sommige glasspacks met lamellenkern kunnen erg restrictief zijn (veroorzaken turbulentie in het uitlaatsysteem), ook al zijn ze recht doorlopend. Er zijn goedkope zoals de Cherry Bomb en goede zoals de Dynomax. Bewerken: Ik zou ook de prb-spruitstuk inruilen voor een rbc. Ze zijn goedkoop en ik denk dat je winst zou zien in je setup.
het is een Summit Racing glasspack, ik zou zeggen dat het best goed is. Ik had een RBC maar heb hem verkocht om mijn build te financieren, deze motor zit tijdelijk in de auto dus ik heb gewoon plezier tot het echte werk begint. Ik zal zeker updates hebben, het zou goed moeten zijn, 87,5x99 met cartel 4's

741 - 760 of 1,675 Posts