Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner

Skunk2 Street Spruitstuk

63K views 96 replies 15 participants last post by  UdwanaGaMama  
#1 ·
Hé forum
Is er hier iemand die een SKunk2-spruitstuk en een 80 mm K-Tuned gasklep gebruikt? Ik heb wat feedback nodig, goed of slecht. De auto is in aanbouw en ik wil graag eventuele problemen oplossen voordat ik de sleutel omdraai.

#2 ·
#6 ·
Ik heb er net 20 op voorraad en we zijn aan het testen en we zijn nu bezig met het CNC-poortontwerp op de runners. Het zal een verbetering zijn ten opzichte van OEM-spruitstukken, maar ik denk dat je de plenum-afstandhouders nodig zult hebben. Het deelt de B-Series 1.85L plenum en het zal moeten worden geopend om een 80 mm TB te accepteren. Ik zal een paar foto's plaatsen als ik de kans krijg.

#17 ·

80 mm TB is naar mijn mening overdreven. Hier is mijn bewerkte S2 Street die wacht op zijn tijd. Het is met de hand bewerkt en geopend tot 74 mm.

Wordt gecombineerd met ZDX TB en 0,5 l spacer op K20/K24 frank en ik zal het dan op de dyno testen om te controleren of het een betere optie is dan mijn bewerkte RRC.

Ik heb het op flowbench @28 gecontroleerd en er is een verbetering ten opzichte van niet-geporteerd.

#25 ·
Ik zie het inlaatspruitstuk nog steeds niet als "overkill".....ik zie het gewoon als niet GEOPTIMALISEERD als alle andere onderdelen ook standaard zijn. Overkill zou betekenen dat het inlaatspruitstuk niet goed functioneert. Ik zie overkill als een onderdeel dat interne modificaties vereist om beter te presteren dan het OEM-equivalent.

Ik denk ook dat onze weergave van de "standaard" motor anders was. Ik verwees naar de motor zelf die intern standaard is en ervan uitgaande dat de basis bolt-on modificaties worden gebruikt. Ik herinner me niet meer wanneer ik voor het laatst een K-serie voertuig heb gezien dat 100% standaard onderdelen gebruikt zonder dat de auto van het fabrieksterrein is gereden.

#26 ·
Hé, ik had ook wat advies nodig, dus ik heb een 2006 rsx base met de k20a3 motor. Ik heb onlangs een nieuwe uitlaat geplaatst met Invidia Cat-backs met Dc sports race headers en ik heb ook de gasklep en het inlaatspruitstuk verwisseld met het skunk2 inlaatspruitstuk met 70mm. Alles ging perfect, behalve 2 sensoren die oorspronkelijk op het oude inlaatspruitstuk zaten, het grote lelijke plastic inlaatspruitstuk, en ik weet niet waar ik de 2 sensoren moet plaatsen of hoe ik de computer kan laten stoppen met het uitlezen van die sensoren. Ik geloof dat het IMRC-sensoren of de IACV zijn? Ik kan echt wel wat professioneel advies gebruiken, want elke keer als ik nu mijn auto start, draait hij altijd op 2000 tpm en gaat niet omlaag, tenzij ik langzaam de koppeling loslaat, wat slecht is omdat ik in feite de koppeling laat slippen, alleen maar om te voorkomen dat hij hoogtoerig wordt.

#27 ·
Hé, ik had ook wat advies nodig, dus ik heb een 2006 rsx base met de k20a3 motor. Ik heb net een nieuwe uitlaat geplaatst met Invidia Cat-backs met Dc sports race headers en ik heb ook de gasklep en het inlaatspruitstuk verwisseld met het skunk2 inlaatspruitstuk met 70 mm. Alles ging perfect, behalve 2 sensoren die oorspronkelijk op het oude inlaatspruitstuk zaten, het grote lelijke plastic inlaatspruitstuk en ik weet niet waar ik de 2 sensoren moet plaatsen of hoe ik de computer kan laten stoppen met het lezen van die sensoren. Ik denk dat het IMRC-sensoren of de IACV zijn? Ik kan echt wat professioneel advies gebruiken, want elke keer als ik nu mijn auto start, draait hij altijd op 2000 tpm en gaat niet omlaag, tenzij ik langzaam de koppeling loslaat, wat slecht is omdat ik in feite de koppeling laat slippen, alleen maar zodat hij niet hoogtoerig wordt
heb je een motormanagement en welke gasklep gebruik je?

#47 · (Edited)
PakiRsx - welke skunk2-manifold heb je?

Dan heb ik deze 3 slangen die geen ruimte hebben voor de nieuwe inlaat, dus ik heb ze allemaal gecombineerd om in één te passen. Het zijn de rembekrachtigingsvacuümleiding, de stuurbekrachtigingsvacuümleiding en de stationairlucht-ondersteuningsvacuümleiding, geloof ik
Image

Image

http://www.karcepts.com/shop/product.php?id_product=70

Dat zijn de 2 sensoren waarvan ik niet weet waar ze moeten komen?
ding aan de rechterkant is EVAP-purge. skunk2 gasklep heeft het niet en je hebt het niet nodig, dus verwijder gewoon de slang en laat hem open op de firewall (sluit hem niet af)

#48 · (Edited)
Ik denk dat er wat problemen zijn met het Skunk2 Street spruitstuk:
- er is geen Intake Air Bypass Valve die alleen OEM spruitstukken hebben en die alleen nodig is om te werken met OEM injectoren,
- er is geen plaats voor een mapsensor - je hebt ofwel plaats voor een mapsensor in je TB of je hebt een speciale TB-adapter nodig die er een heeft,
- er zijn geen speciale plaatsen voor EVAP of rembekrachtiger - daarvoor gebruik je gaten in de plenum van het S2-spruitstuk
- er is een IACV voor K20A type TB's,
- er zit geen waterkanaal in, dus voor K20Z type motoren heb je een speciale adapter nodig die het water van de kop kan beheren.

Voor mensen die dit spruitstuk willen gebruiken met RBC/RRC/RSP type TB (OEM K20Z TB) of met bijvoorbeeld ZDX TB (met adapter) moet je onthouden dat dit spruitstuk een ander boutpatroon heeft dan de hierboven genoemde spruitstukken (het heeft K20A boutpatroon). Dit betekent dat je, voor zover ik weet, voor een K20Z type kop met of zonder DBW het TB boutpatroon moet veranderen door de inlaatzijde van de plenum te lassen of een speciale adapter te gebruiken waarvan ik niet eens zeker weet of deze bestaat.

#56 · (Edited)
Jongens,

Ik heb vandaag een dynotest gedaan met het Skunk2 Street spruitstuk. De patiënt is een volledig gebouwde K24/K20 frank 87,5x99 (CR 12,6).

DIT IS DEZELFDE DYNO, DEZELFDE AUTO, DEZELFDE DAG, DEZELFDE TUNER, DEZELFDE BANDEN, DEZELFDE TEMPERATUREN etc.

Foto's van een bewerkt S2 spruitstuk:

Image

Image

Hier zijn dynografieken van RRC en Skunk2 Street spruitstuk. RRC spruitstuk was geopend tot 72mm, bewerkt van binnen en gelast. S2 spruitstuk was bewerkt van binnen, geopend tot 74mm en had een 0,5l spacer.

Ik kon geen grotere spacer gebruiken met S2 spruitstuk omdat ik beperkt werd door FN2 chasis. Ook wat belangrijk kan zijn, RRC werd gebruikt met Hondata Heatshield Gasket - ik kon deze pakking niet gebruiken met S2, omdat ik het spruitstuk niet in de motorruimte kon plaatsen, dus S2 werd getest met behulp van standaard OEM spruitstuk pakking.

RRC dyno's werden min of meer afgesteld met AFR en VTC. VTEC was 4400rpm op beide runs en ik heb het niet veranderd omdat ik het algehele prestatieverschil van die twee spruitstukken in het 5000+ rpm bereik wilde controleren

Bij het afstellen van S2 spruitstuk heb ik AFR precies afgesteld en ik heb 30-40* VTC instellingen binnen het 0-7000 rpm bereik en 15-40* VTC instellingen binnen het 7000-8500 rpm bereik gecontroleerd.

Hier zijn de grafieken. Ze zijn ongeveer 400 rpm naar links verschoven omdat ik mijn rpm redline op 8200-8400rpm had ingesteld.

Skunk2 (beide lijnen) - beste 312HP bij 8400 rpm en 303Nm bij 6300 rpm:

Image

Skunk2 (vette lijn) vs. RRC (dunne lijn):

Image

Er zijn zo kleine deukjes op de S2 grafiek die volgens mij geëlimineerd zouden kunnen worden met wat meer AFR tuning. Maar ze vervagen het beeld van de beide spruitstukken niet.

Mijn conclusies zijn dat deze spruitstukken een beetje verschillend zijn. RRC spruitstuk lijkt een iets beter spruitstuk te zijn voor een DD dan Skunk2 Street. Het laat een paar Nm meer zien in het middenbereik, maar de verschillen zijn erg klein en waren niet voelbaar in de auto. Belangrijk is echter dat toen we probeerden de motor hoger te laten draaien, de vermogenscurve van het S2 spruitstuk nog steeds steeg na 8000 rpm. In dat bereik (na 7500rpm) begon het RRC spruitstuk het op te geven.

Ik zou zeggen dat bewerkt S2 spruitstuk zeker een betere optie zou zijn dan bewerkt RBC, die slechtere cijfers gaf dan bewerkt RRC op die auto.

Ik denk dat als je een motor hebt met een redline van 8500-9000 rpm (K24 of K20), dan kan S2 spruitstuk je een aanzienlijke hoeveelheid extra pk's geven die RRC niet zal geven. Het zal bovendien veel middenbereik leveren, dat bijvoorbeeld S2 Ultra Race niet zal leveren.

Misschien zou dit spruitstuk met een grotere spacer nog betere resultaten opleveren, maar ik kon het niet controleren.

#57 ·
I was doing Skunk2 Street manifold dyno test today. The patient is fully built K24/K20 frank 87,5x99 (CR 12,6).
Jazeker, meneer, je hebt het gedaan :D! Bedankt deibral voor het delen van je resultaten, wat een enorme inspanning vereist! Ik waardeer het echt!
  • Ik wil graag een paar vragen stellen als je het niet erg vindt om te antwoorden:
  • Dus beide IM, de RRC en de S2 UStreet, zijn gepolijst en gemeten op de flow bench?
  • Heb je de runnerlengte van beide IM gemeten?
  • Hebben de RRC-flens en de S2 UStreet-flens dezelfde runnergrootte, -vorm en -locatie?
Ik ben verrast, de VE-productie van het S2 UStreet-spruitstuk vertelt een ander verhaal dan de gespecificeerde gegevens. Volgens de koppelvergelijking zou het ons vertellen dat de S2 IM kortere en bredere runners heeft en meer cilinderinhoud of en meer motortoerental nodig heeft, zoals je al zei. Zijn die runners zelfs korter dan de RRC-runners?

Hoe dan ook, geweldig werk man! Ik waardeer het echt!

Markus

#64 · (Edited)
Geweldig werk Deibral, het is fijn om te zien dat mensen nog steeds delen op het forum.

Het lijkt erop dat tenzij je boven de 8k draait, de Ported RRC de beste optie is in vergelijking met de Street. Benieuwd, heb je ook tests gedaan met de RSP? En welke nokkenassen gebruik je?

Nogmaals bedankt voor het delen.
Onexyros: bedankt voor je vriendelijke woorden, ik waardeer het echt.

Ja, ik heb deze setup getest op TODA nokkenassen met ported RRC, ported RBC en stock (niet-geporteerde) RSP. Op K24/K20 was het RSP-spruitstuk de slechtste van allemaal. Het leverde een behoorlijk middenbereik (vergelijkbaar met stock RBC, en slechter dan stock RRC), maar was niet eens een goede match voor de andere twee vanaf 6500-7000 tpm aan de bovenkant, zoals ik me herinner. Het verschil was ongeveer 20-25 pk bij de rode lijn.

De bovenstaande setup, waarbij ik RRC met S2 vergelijk, draait met DC Elite Endurance nokkenassen die volgens mij gemodificeerde DC 3.2 zijn, maar met een hogere duur.