Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner

Beste injectoren op de markt

2 reading
18K views 148 replies 17 participants last post by  MrSlappy  
#1 ·
Zou graag aanbevelingen voor injectoren van de forums willen krijgen.
Moeten voornamelijk ethanolbestendig, betrouwbaar en ondersteund zijn.

Meningen welkom

#9 ·
Het zijn goede injectoren, maar als "single hole" injectoren met pintle zorgen ze voor een slecht sproeipatroon en een inefficiënte brandstof-luchtmengselcreatie. De verbrandingsefficiëntie is niet zo hoog als bij de fijnere multi-hole injectoren. Deze spuiten met meerdere kegels in de gevorkte inlaatpoort versus een enkele kegel op de verdeler. Lagere mpg en minder vermogen is het resultaat. Dit is de prijs die je betaalt voor de hogere flow rate. Ik gebruik zelf een set ID1050x vanwege SC en e85. Als je de flow rate die deze injectoren leveren niet nodig hebt, ben je beter af met multihole injectoren. De 2003-2009 Prius, mijn dagelijkse auto, gebruikt Denso 12-gaats injectoren om de efficiëntie en de laagste emissies te maximaliseren, aangezien een homogeen mengsel de beste prestaties op beide fronten biedt.

#10 ·
Dat dacht ik ook, maar ik geloof dat ik iets van lotuselise heb gezien dat zegt dat ze niet goed zijn. Dus ik wilde het bevestigen.
Precies wat @Lotus schreef...

...het zijn goede injectoren, maar als pintle "enkele gat" injectoren zorgen ze voor een slecht sproeipatroon en een inefficiënte brandstof-luchtmengselcreatie. De verbrandingsefficiëntie is niet zo hoog als bij de fijnere sproeiers die meer gaten injectoren bieden.
Waarschuwing! De volgende recensie kan je gevoelens triggeren ;)...daarom noem ik ze de slechtste injector mis-modificatie. We hebben geen eeuwen besteed aan het ontwikkelen van fijne druppels uitademende carburateurs met een hoge homogenisatiesnelheid om fijne en vrij doseerbare EFI-systemen te introduceren om terug te gaan naar de pre-1920's sterk gelaagde brandstof-luchtmengsels. Daarnaast pasten de O-ringen, die erbij zitten, niet goed om af te dichten. Voor mij is dit geldverspilling, deze jongens krijgen van mij een D voor het modificeren van de superieure BOSCH tot functionele rotzooi. Het kostte me 7 pk op piek op mijn DAMPFHAMMER (let op, niet vergelijkbaar met de OE-injectorlocatie) in vergelijking met de RDX- of EV14-injectoren.

De RDX, de Magneti Marelli Piko, de BOSCH EV14 en andere multi-hole injectoren zijn het waard om in je winkelmandje te bekijken.

#135 ·
Precies wat @Lotus schreef...

Waarschuwing! De volgende recensie kan je gevoelens triggeren ;)... daarom noem ik ze de slechtste injector mis-modificatie. We hebben niet eeuwenlang fijne druppeltjes uitademende carburateurs met een hoge homogenisatiesnelheid ontwikkeld om fijne en vrij doseerbare EFI-systemen te introduceren om terug te gaan naar de sterk gelaagde brandstof-luchtmengsels van voor 1920. Daarnaast pasten de O-ringen die erbij zaten niet goed om af te dichten. Voor mij zijn dit een verspilling van geld, deze jongens krijgen van mij een D voor het modificeren van de superieure BOSCH tot functionele rotzooi. Het kostte me 7 pk op piek op mijn DAMPFHAMMER (let op, niet vergelijkbaar met de OE-injectorlocatie) in vergelijking met de RDX- of EV14-injectoren.

De RDX, de Magneti Marelli Piko, de BOSCH EV14 en andere multi-hole injectoren zijn de moeite waard om in je winkelmandje te bekijken.
HĂ© lotus, sorry dat ik je lastig val. Ik heb het hele formulier gelezen om de juiste injector en de juiste Delta gamma-hoeken te vinden waar jullie het over hebben. Ik ben niet genoeg opgeleid om het echt te begrijpen. Ik vroeg me af of je me in de goede richting kunt wijzen voor een goede set multi-hole injectoren zoals de boss ev14s waar je het over had voor een semi-gebouwde setup. Of als je een mogelijk onderdeelnummer of link hebt die je me kunt sturen met injectoren in RSX-plug-stijl. Bedankt op voorhand

#17 ·
Ik heb geen meningen, aangezien mijn ervaring beperkt is. Mijn bijpassende set van 1000cc injectoren van DW lijkt goed te werken. Ook EV14 injectoren, ik heb net geen 80.000 mijl erop.

• Like
Reactions: Andy Midas
#23 ·
Die zijn goed en “drop in”, maar als je het sproeipatroon van die injector vergelijkt met een 6-gaats injector, met een 12-gaats injector zoals een 123 128 of 270 bijvoorbeeld, zul je zien hoe het brandstofsproeipatroon en de verneveling niet optimaal zijn voor een kop zoals een K-serie, op de OEM-injectorlocatie. Niet alle Bosch EV14-injectoren hebben hetzelfde sproeipatroon of dezelfde kegelvorming op dezelfde afstand van elkaar. Bosch deelt deze informatie niet, soms kun je het van de motorsport krijgen als je aardig tegen ze bent. Als je verschillende Bosch EV14-injectoren op een injector-dyno-rail zet en ze test, en het sproeipatroon, de breedte en de lengte meet, kun je degenen vinden die optimaal zijn voor het 4-kleppenkoptype, en of het achterwaarts bewerken en de juiste injectorlocatie vinden ten opzichte van de klep op basis van het sproeipatroon.

Het is een andere reden waarom enkele conusinjectoren op een 4-kleppenkop met een korte afstand tot de kleppen nooit een goede match zijn. Je dwingt brandstof op de wanden in plaats van op de achterkant van de klepkop. Als je een ID650 vergelijkt met een 0258158123, is de kegel versus directe dubbele kegel fijne spray enorm verschillend en zijn de dyno-resultaten reëel, evenals de hoeveelheid gebruikte brandstof.

#24 ·
Die zijn goed en "drop in", maar als je het sproeipatroon van die injector als een 6-gats injector vergelijkt met een 12-gats injector zoals een 123 128 of 270 bijvoorbeeld, zul je zien hoe het brandstofsproeipatroon en de verstuiving niet optimaal zijn voor een kop zoals een K-serie, op de OEM injectorlocatie. Niet alle Bosch EV14 injectoren hebben hetzelfde sproeipatroon of kegelvorming op dezelfde afstand van elkaar. Bosch deelt deze informatie niet, soms kun je het van de motorsport krijgen als je aardig tegen ze bent. Als je verschillende van de Bosch EV14 injectoren op een injector dyno rail zet en ze test, en het sproeipatroon, de breedte en de lengte meet, kun je degenen vinden die optimaal zijn voor het 4-kleppen koptype, en/of het achterwaarts bewerken en de juiste injectorlocatie vinden ten opzichte van de klep op basis van het sproeipatroon.

Het is een andere reden waarom enkele conus injectoren op een 4-kleppen kop met een korte afstand tot de kleppen nooit een goede match zijn. Je dwingt brandstof op de wanden in plaats van op de achterkant van de klepkop. Als je een ID650 vergelijkt met een 0258158123, is de kegel versus directe dubbele kegel fijne spray enorm verschillend en de dyno resultaten zijn reëel, evenals de hoeveelheid gebruikte brandstof.
Heb je een link waar je ze kunt kopen?

Zou ongeveer perfect zijn voor als ik rond de 280'ish whp zit.

#26 ·
#27 ·
Alle exemplaren die ik bezit, hebben 12 gaten. Ik geloof dat ze versies met 12 en 6 gaten hebben gemaakt. De 0280158128 zijn 420cc @ 3bar en hebben 12 gaten, net als de 460cc 0280158270, ook 12 gaten.

De 0280158123 zijn ook OEM Porsche 07-09 997 Turbo injectoren, maar ik geloof dat er een verandering in de productie is geweest of dat de OEM-versies op een gegeven moment 12 gaten hadden. Misschien bieden ze ze nu alleen nog maar aan met 6 gaten. Er is een verschil in verstuiving tussen de twee, maar ik geloof dat er een punt is waarop het totale brandstofvolume wordt beperkt.

#56 ·
Alle die ik bezit, zijn met 12 gaten. Ik geloof dat ze 12-gaats en 6-gaats hebben gemaakt. De 0280158128 zijn 420cc @ 3bar en hebben 12 gaten, net als de 460cc 0280158270, ook 12 gaten.

De 0280158123 zijn ook OEM Porsche 07-09 997 Turbo injectoren, maar ik geloof dat er een verandering in de productie is of was en/of de OEM's op een gegeven moment 12 gaten hadden. Misschien bieden ze ze nu alleen nog aan met 6 gaten. Er is een verschil in verneveling tussen de twee, maar ik geloof dat er een punt is waarop het totale brandstofvolume wordt beperkt.
Kan bevestigen dat de nieuwe injector 6 gaten heeft. Hier is een set met het OEM Bosch onderdeelnummer en het Porsche onderdeelnummer.

#35 ·
Ik heb niet het geluk gehad om aan een PFI-motor te werken, alleen PFI+DI, en ze gebruiken PFI maar voor 10-20% van de brandstof bij volgas. Dat gezegd hebbende, behalve voor een paar zeer specifieke motoren en omstandigheden, spuiten de poortinjectoren ALLEEN terwijl de inlaatklep gesloten is, ze zijn zo getimed dat ze het injecteren net voordat de inlaatklep opent, voltooien. Het dubbele kegelpatroon is cruciaal om brandstof gelijkmatig op de achterkant van beide kleppen te verdelen en deze zoveel mogelijk van de poortwanden af te houden. Brandstof op de poortwand veroorzaakt allerlei voorbijgaande/van gebeurtenis tot gebeurtenis brandstofproblemen. Het was in het begin contra-intuĂŻtief voor mij, maar er gebeuren twee belangrijke dingen:

Ten eerste gaat warmte van de verbranding in de inlaatkleppen die een slechte koeling hebben van de kleine contactvlek op de zitting van materialen die duurzaam zijn, maar die warmte niet erg goed geleiden. Die warmte gaat in de brandstof, waardoor deze verdampt en tegelijkertijd de klep koelt.

Ten tweede is de druk in de verbrandingskamer aan het einde van de uitlaatslag vrij hoog (ten opzichte van de druk in de inlaatpoort), en bij/in de buurt van TDC is er geen zuigerbeweging om verse inlaatlucht aan te zuigen. Wanneer de inlaatklep opengaat, blaast die druk de brandstof van de achterkant van de klep en in de inlaatpoort, waardoor deze wordt verneveld.

Ik heb ergens een paar PFI-video's waarin ik naar de achterkant van de inlaatkleppen kijk, ik zal kijken of ik ze later kan uploaden.

#36 ·
...behalve voor een paar zeer specifieke motoren en omstandigheden, spuiten de poortinjectoren ALLEEN terwijl de inlaatklep gesloten is...
Dat is de taak van de tuner om dit te optimaliseren. Injectorgrootte, brandstofdruk en EOI zijn de parameters die moeten worden geoptimaliseerd voor een optimaal mengsel, en idealiter ook de injectielocatie. Er is geen reden om de poort te vullen met kleine injectoren en vertraagde EOI's.