Honda / Acura K20a K24a Engine Forum banner

1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #1
So, I just dropped my subframe and axles, and installed my clutch and etc. Drove it home from my buddy's house and it drove straight and everything was normal... Steering wheel was straight and everything.. So I can rule out the install of the subframe or whatever messed it up...

Took it to get it aligned at a local shop and afterwards the steering wheel was off-centered to the left while driving straight. Took it to my work, and tried to align it with my friend. Aligned the toe and etc.. Steering wheel still crooked..
Took it back to the local shop that did the alignment the 1st time, re-did it.. It still did the same thing.. So, I don't want to take it back b/c they can't fix it.. Took it to a local performance shop and they aligned it again and test drove it and aligned it and test drove it and adjusted the tie rods and etc... Still did the same thing... They said I need to replace my front upper strut bearing mounts b/c it was getting stuck and causing my steering wheel to be stuck to the right, so I have steer to the left to keep straight on the road..

BTW, I am on Buddy Club N+, never had an accident, or hit anything, tires are pretty new(we swapped tires around to see if that was it, and it wasn't), (wheels are in mint condition, and no bends) Alignment specs are perfect..
Car is a 06-RSX-S
Any ideas?
 

·
k20a.orgy
Joined
·
2,961 Posts
i hope you have something like the firestone lifetime alignment. you pay only once (150.00) for the rest of the life of the vehicle.

ok, i remember reading somewhere on this forum about someone when they removed their steering parts, they would count how many times they could turn the wheel from left to right (2.5 times on most cars?) and have the steering wheel in the middle when replacing - new - parts.

i can't be too sure since i haven't taken anything off my vehicle past the tie rods.

i hope this helps though, GL.
 

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #6
did you do a full 4 wheel alignment? when you adjust the rears, the front goes crooked.
yes, it was 4 wheel alignment.
 

·
Premium Member
Joined
·
44,711 Posts
So, I just dropped my subframe and axles, and installed my clutch and etc. Drove it home from my buddy's house and it drove straight and everything was normal... Steering wheel was straight and everything.. So I can rule out the install of the subframe or whatever messed it up...

Took it to get it aligned at a local shop and afterwards the steering wheel was off-centered to the left while driving straight. Took it to my work, and tried to align it with my friend. Aligned the toe and etc.. Steering wheel still crooked..
Took it back to the local shop that did the alignment the 1st time, re-did it.. It still did the same thing.. So, I don't want to take it back b/c they can't fix it.. Took it to a local performance shop and they aligned it again and test drove it and aligned it and test drove it and adjusted the tie rods and etc... Still did the same thing... They said I need to replace my front upper strut bearing mounts b/c it was getting stuck and causing my steering wheel to be stuck to the right, so I have steer to the left to keep straight on the road..

BTW, I am on Buddy Club N+, never had an accident, or hit anything, tires are pretty new(we swapped tires around to see if that was it, and it wasn't), (wheels are in mint condition, and no bends) Alignment specs are perfect..
Car is a 06-RSX-S
Any ideas?
That does not make sense to me.
Post up the alignment spec sheets please.
You dropped the powersteering with the subframe right?
 

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #9
swap your front tires left to right and drive! bet it will drift the other direction!

edit ok just saw, sorry didn't see you tried it already!

what's the specs?
its good specs.. I just found out that there are no oem bearings inside my buddy club n+ coilovers, they came with them inside already.

Alignment specs:

Front
-1.6 -1.6 camber
2.6 2.6 caster
0.04 0.03 toe


Rear
-1.3 -1.2 camber
.08 .05 toe


Its now currently 0 on the front toe.. We tried tinkering with the specs 4 times.. Help??
 

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #10
yeah, your right about the bearings. It doesn't make any sensor to me either.. Doesn't make sense why the steering wheel would be off-centered while going straight...
 

·
Registered
Joined
·
107 Posts
So, I just dropped my subframe and axles, and installed my clutch and etc. Drove it home from my buddy's house and it drove straight and everything was normal... Steering wheel was straight and everything.. So I can rule out the install of the subframe or whatever messed it up...

Took it to get it aligned at a local shop and afterwards the steering wheel was off-centered to the left while driving straight. Took it to my work, and tried to align it with my friend. Aligned the toe and etc.. Steering wheel still crooked..
Took it back to the local shop that did the alignment the 1st time, re-did it.. It still did the same thing.. So, I don't want to take it back b/c they can't fix it.. Took it to a local performance shop and they aligned it again and test drove it and aligned it and test drove it and adjusted the tie rods and etc... Still did the same thing... They said I need to replace my front upper strut bearing mounts b/c it was getting stuck and causing my steering wheel to be stuck to the right, so I have steer to the left to keep straight on the road..

BTW, I am on Buddy Club N+, never had an accident, or hit anything, tires are pretty new(we swapped tires around to see if that was it, and it wasn't), (wheels are in mint condition, and no bends) Alignment specs are perfect..
Car is a 06-RSX-S
Any ideas?
Ok I Have had the same story but every time the machanic says its because when we lower these cars so much the tie rod ends must be adjusted so far out normally one end runs out, WHICH happens to be my driver side tie rod. So either raise your car an inch and try again or go get the j's racing tie rod ends for slammed rsx's/ep3's. MINE has been like this for 2 YRS but the car drives fine so i ignore it.
 

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #13
yeah, but the car's steer wheel was perfectly centered before I got the alignment, so they had to throw something off that we can't fix.. Me and my buddy are going to mess with the toe/tie rod adjustments again.... Just gotta spend more time, adjusting and testing which is a pain in the ass when you have to put it back on the alignment rack everytime..
 

·
Registered
Joined
·
37 Posts
I work at firestone and i have the same car as TS. What I have noticed is that with the factory settings on the newer Hondas/Acuras with the toe set to 0 in the front the car will have a tendency to pull to the right at times. I have experienced this on CRVs, MDXs, and my RSX. What I have also noticed is that with the toe set equally out or equally in this pull is eliminated in most cases. I don't know if this has something to do with road crown and having 0 toe or not. I just thought I'd share my exoerience
 

·
Registered
Joined
·
1,716 Posts
Discussion Starter #16
yeah, well I finally got it fixed.. It wasn't the bushings or etc... I had to take it to a bmw/Maserati/Ferrari auto service shop to get my shit aligned properly.. They do all specialize in suspensions/alignments for the Ferrari/Maseratii dealership next door.. LOL Steering wheel is perfected straight now... Apparently Acura(2 times), Local performance shop(3 times), and local high peformance tire shop(2 times) couldn't do it right... I was referred to the them from a buddy, so they did my car as an exception, since I explained to him I have been to 4 shops to aligned it and my steering wheel is still off... BTW, the guy(british accent from south africa) used to work on the maseratti/ferrari race team dealing with suspensions and alignments.. I was like, RSX is a piece of cake.. LOL LOL Even better, they charged me next to nothing vs the other alignments I had to pay for.. LOL

It did take 2 hours to fine tune it tho.. I test drove, came back, and told him where to adjust... I have had 8 alignments in the past 2 weeks on my rsx... I am soo glad its finally over.. LOL I told them I am def. taking my rsx back next time if I ever touched the suspension... They said no problem and told me to send all my rsx buddies there too since its slow there...
 

·
Registered
Joined
·
382 Posts
yeah, well I finally got it fixed.. It wasn't the bushings or etc... I had to take it to a bmw/Maserati/Ferrari auto service shop to get my shit aligned properly.. They do all specialize in suspensions/alignments for the Ferrari/Maseratii dealership next door.. LOL Steering wheel is perfected straight now... Apparently Acura(2 times), Local performance shop(3 times), and local high peformance tire shop(2 times) couldn't do it right... I was referred to the them from a buddy, so they did my car as an exception, since I explained to him I have been to 4 shops to aligned it and my steering wheel is still off... BTW, the guy(british accent from south africa) used to work on the maseratti/ferrari race team dealing with suspensions and alignments.. I was like, RSX is a piece of cake.. LOL LOL Even better, they charged me next to nothing vs the other alignments I had to pay for.. LOL

It did take 2 hours to fine tune it tho.. I test drove, came back, and told him where to adjust... I have had 8 alignments in the past 2 weeks on my rsx... I am soo glad its finally over.. LOL I told them I am def. taking my rsx back next time if I ever touched the suspension... They said no problem and told me to send all my rsx buddies there too since its slow there...
Good that someone finally got it right, there are not many people that can do a proper alignment - I had to go through the same shit with various cars..
 

·
trial user
Joined
·
12,673 Posts
yeah, well I finally got it fixed.. It wasn't the bushings or etc... I had to take it to a bmw/Maserati/Ferrari auto service shop to get my shit aligned properly.. They do all specialize in suspensions/alignments for the Ferrari/Maseratii dealership next door.. LOL Steering wheel is perfected straight now... Apparently Acura(2 times), Local performance shop(3 times), and local high peformance tire shop(2 times) couldn't do it right... I was referred to the them from a buddy, so they did my car as an exception, since I explained to him I have been to 4 shops to aligned it and my steering wheel is still off... BTW, the guy(british accent from south africa) used to work on the maseratti/ferrari race team dealing with suspensions and alignments.. I was like, RSX is a piece of cake.. LOL LOL Even better, they charged me next to nothing vs the other alignments I had to pay for.. LOL

It did take 2 hours to fine tune it tho.. I test drove, came back, and told him where to adjust... I have had 8 alignments in the past 2 weeks on my rsx... I am soo glad its finally over.. LOL I told them I am def. taking my rsx back next time if I ever touched the suspension... They said no problem and told me to send all my rsx buddies there too since its slow there...
So did the specialist at the shop tell you what the hell was wrong?
 
1 - 18 of 18 Posts
Top